top of page
Пошук

ROI від інвестицій в сервіс


ree

Наведемо декілька статистичних фактів, які підтверджують і наші дані з наших проєктів. Буду посилатися на дослідження британського ринку, оскільки ці дані є у відкритому доступі.


Використовуємо 10-бальну шкалу задоволеності клієнтів. Аналізуємо вплив задоволеності на показники ЛОЯЛЬНОСТІ та РЕКОМЕНДАЦІЙ.


1. Згідно з дослідженням британського ринку ЛОЯЛЬНІСТЬ клієнтів:

• 10%, якщо задоволеність клієнтів від 6 до 7 балів

• 25%, якщо задоволеність клієнтів від 7 до 8 балів

• 65%, якщо задоволеність клієнтів від 8 до 9 балів

• 95%, якщо задоволеність клієнтів від 9 до 10 балів


2. Рівень РЕКОМЕНДАЦІЙ:

• 23%, якщо задоволеність клієнтів від 6 до 7 балів

• 25%, якщо задоволеність клієнтів від 7 до 8 балів

• 39%, якщо задоволеність клієнтів від 8 до 9 балів

• 55%, якщо задоволеність клієнтів від 9 до 10 балів


Додамо пояснення для скептиків «де ми і де британський ринок?» Справа в тому, що це психологія поведінки людини, яка не залежить від географії. Згідно з нашими дослідженнями при задоволеності клієнтів 8,4 у B2B сегменті кількість лояльних клієнтів становить 60%, а клієнтів, які прийшли за рекомендаціями – 30%. Інший кейс з нашої практики: lux сегмент - задоволеність 9,5, лояльних клієнтів 90%; клієнтів, які приходять за рекомендаціями – 70%.


Розуміючи цей причинно-наслідковий зв'язок, потрібно визначити, на якому рівні задоволеності знаходяться клієнти зараз. Якщо робити повне дослідження Customer Satisfaction Measurement (CSM) ©, то за його результатами отримуємо головні пріоритети для покращення задоволеності клієнтів.


Рахуємо, скільки прибутку в рік (квартал, місяць, тиждень) приносить один клієнт, множимо на відповідний відсоток лояльних клієнтів – це сума, яку бізнес отримає в наступному періоді, якщо якість обслуговування не стане гіршою.


Наприклад. Кількість клієнтів – 100 тис., середній чек – 500 грн. При задоволеності клієнтів 8,4 стабільний прибуток компанії – 32,5 млн грн, оскільки доля лояльних клієнтів 65%. При задоволеності клієнтів 9,2 стабільний прибуток компанії – 47,5 млн грн, оскільки доля лояльних 95%. Таким чином при збільшенні задоволеності на 0,6 пункти за 10-ти бальною шкалою компанія отримує додаткових 46% стабільних продажів без маркетингових бюджетів.


На цьому вигода від росту задоволеності клієнтів не зупиняється. Чек нового клієнта множимо на відповідний відсоток клієнтів, які будуть залучені за рекомендаціями – це сума, на яку бізнес виросте в наступному періоді, якщо якість обслуговування не стане гіршою. В нашому прикладі це 19,5 млн грн.


Рахуємо те ж саме для прогнозу, якщо робота над пріоритетами додасть зростання рівня задоволеності на 0,6 пункту: 27,5 млн. Тобто у разі зростання задоволеності з 8,4 до 9,2 компанія отримає ще додатково 8 млн. грн.


Все достатньо прозоро рахується. Action plan, який складається в результаті інформації, отриманої від CSM, як правило, вимагає управлінського, а не грошового ресурсу.


Точно знати, що хочуть клієнти від обслуговування – це інструмент управління їх лояльністю та прибутковістю бізнесу.


Якщо потрібна допомога із розрахунком або вимірюванням рівня задоволеності клієнтів по даним вашої компанії, звертайтесь, допоможемо.


Наталя Тоцька, керівниця агенції CustomerVista Advising

 
 
 

Коментарі


bottom of page