Що важливіше: залученість чи задоволеність співробітників?
- Natalia Totska
- 8 бер. 2024 р.
- Читати 2 хв
«Нам потрібні залучені співробітники, які хочуть зробити більше, ніж прописано в їх посадовій інструкції. Задоволені співробітники – це не дуже ефективно. Будуть ходити на роботу задоволені, але толку для компанії від цього особливо нема», – можуть вважати керівники компаній та HR спеціалісти.

Виходячи з цієї думки і формується запит на проведення дослідження залученості команди, щоб зрозуміти, на якому рівні зараз знаходиться залученість та які є можливості для його збільшення.
Залученість безперечно важлива, компанії в ній зацікавлені та хочуть розуміти рівень залученості своєї команди. Але до неї потрібно пройти певні еволюційні етапи.
Ці етапи мають наступну послідовність:
Щоб співробітник прагнув зробити більше, ніж прописано в його посадовій інструкції, бути ЗАЛУЧНИМ, спочатку має сформуватись ЛОЯЛЬНІСТЬ до компанії.
Щоб стати лояльним до компанії, співробітник має бути ЗАДОВОЛЕНИМ умовами роботи, процесами, можливостями розвитку, взаємодією з керівником, роботою в команді. Якщо, умовно, в людини незручний стілець, то частина його ресурсів буде поглинатись боротьбою з дискомфортом, та йому точно буде не до проактивності, креативності та решти івності, що виходять за межі його обов’язків.
Тому спочатку задоволеність, потім лояльність, і лише після цього можлива залученість.
Ми проводимо дослідження за перевіреною роками методологією Employee Satisfaction Measurement, в результаті якого отримуємо об’єктивну картину про те, чим живуть співробітники, що їх надихає та чого не вистачає. Дослідження дає можливість керівництву компанії визначити, які питання можна вирішити швидко, а які потребують більше часу.
Розповсюджена думка, що співробітники завжди незадоволені заробітною платою, адже в нас ще не було жодного проєкту, де питання заробітної плати було б на першому місці (хоча результати таких досліджень звісно існують).
Цитата власника компанії під час презентації результатів дослідження: «То ми взагалі не знаємо, чим живе наша команда! Це у нас в офісі бібліотека, цінності на стінах, а на виробництві зовсім інше життя».
В поточних умовах надзвичайно важливо вимірювати та керувати рівнем задоволеності команди. В умовах, коли є відчутний брак кваліфікованого персоналу, коли є ризик втратити цінних гравців команди при найменшій можливості для співробітника змінити роботодавця.
Спочатку потрібно працювати над задоволеністю внутрішніх клієнтів, це посилить їх лояльність та призведе до збільшення залученості, що безпосередньо вплине на ефективність роботи команди.
Наталя Тоцька, керівниця агенції CustomerVista Advising
Comments